Faceți căutări pe acest blog

26 apr. 2008

Strategia MLM partea a treia!

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea a II-a - Solutia Multinivel


Cei mai multi experti sunt de acord ca primul intreprinzator care a folosit cu succes un program network-marketing a fost Carl Rehnborg. Anterior lui, marile companii doar flirtasera cu asemenea metode. Chiar in anii 1920 existasera firme de vanzari directe ce-si recompensau baneste agentii pentru fiecare agent nou pe care-l recrutau. Altele le permisesera chiar agentilor de vanzari sa-si opreasca un procentaj din vanzarile brute ale celor pe care-i recrutasera, pe o perioada limitata de timp, de exemplu pentru primele saizeci de zile dupa recrutare. Se pare insa ca Rehnborg a fost primul care le-a permis agentilor de vanzari sa incaseze comisioane permanente de la recrutii lor directi, un flux de venit care avea sa curga pe toata durata de existenta a afacerii.

Inceputurile

Totul a inceput in anii 1920, cand Rehnborg era agent comercial in China. Izbucnise razboiul civil si Rehnborg a ramas blocat un an de zile intr-un oras necunoscut, Shangai. Silit sa supravietuiasca doar cu orez si apa, la limita inanitiei, el isi suplimenta ratiile cu supe din plante, iarba si chiar cuie ruginite (pentru fierul pe care-l contineau). Experienta respectiva l-a invatat lectii profunde despre valoarea nutritiei. Revenit in SUA, el si-a utilizat pregatirea de chimist pentru a crea suplimente alimentare din lucerna, patrunjel, spanac, creson, morcovi si diverse minerale si vitamine. In 1934, a infiintat o companie pentru a vinde aceste produse. Compania a fost numita Nutrilite Products, Inc. - un nume destinat sa rasune in analele intreprinzatorilor.

Comisioane pe mai multe nivele

Operand ca o firma obisnuita de vanzari directe, Nutrilite a prosperat vreme de multi ani, totusi, in 1945, Rehnborg a incercat ceva diferit: a introdus un nou plan pentru recompensare a vanzatorilor sai. Unele relatari sustin ca planul a fost conceput de Rehnborg insusi, pe cand altele sustin ca a fost ideea lui Lee Mytinger si William Casselberry, distribuitori Nutrilite. Indiferent care ar fi fost inventatorii, planul dovedea majoritatea caracteristicilor pe care azi le asociem in mod uzual cu network marketing-ul.

Planul permitea oricarui distribuitor Nutrilite care avea douazeci si cinci de clienti regulati sa recruteze agenti de vanzari noi si sa-si opreasca un comision de 3% din vanzarile lor. Nu era o recompensa acordata o singura data, la recrutare, si nici una limitata la o perioada de timp, ci un acord permanent, care avea sa dureze atata vreme cat persoana recrutata ramanea la Nutrilite. Acum, agentii de vanzari directe obisnuiti dispuneau pentru prima data de capacitatea de a-si construi o organizatie de vanzari ce putea genera venit rezidual. Aidoma autorilor de best-seller-uri, magnatilor petrolului sau investitorilor de pe Wall Street, distribuitorii Nutrilite puteau acum sa obtina efect de levier din eforturile altora. In cadrul acestui sistem nou, multi au reputat succese uluitoare.

Multiplicarea eforturilor

Conceptul cheie al lui Rehnborg se va dovedi mai tarziu precursorul ideii de a permite distribuitorilor sa obtina compensatii nu numai din vanzarile recrutilor lor, ci si din vanzarile recrutilor recrutilor lor si asa mai departe. Chiar si acest prim aranjament multi-nivel oferea un potential impresionant pentru crestere. Acum puteai recruta alte persoane care sa vanda pentru tine. Fiecare nou agent de vanzari (sau "distribuitor") pe care-l aduceai in companie iti dubla posibilitatea de vinde cu succes. O simpla operatie matematica demonstreaza modul in care dublarea functioneaza in avantajul network marketing-ului. Ori de cate ori inmultiti un numar cu aceeasi cantitate in mod repetat - indiferent daca-l dublati, triplati, etc. - se spune ca-l cresteti in progresie geometrica. Magia progresiei geometrice oferea liderilor vanzarilor multi-nivel sansa de a-si dezvolta afacerile cu o viteza ametitoare.

Progresia geometrica

Cum ati raspunde daca cineva v-ar cere sa alegeti intre 100.000 $ in bani lichizi sau 1 cent care este garantat ca se va dubla zilnic timp de o luna? Cei care se pricep la matematica n-ar avea probleme in a raspunde. Ei ar alege moneda de 1 cent, fiindca ar intelege ca, dupa treizeci si unu de zile de dublare (presupunand ca prima dublare a avut loc in ziua 1), centul ar ajunge la peste 21 de milioane de dolari. Aceasta este progresia geometrica. Marketing-ul multilevel (muti-nivel) pune aceeasi forta matematica sa lucreze pentru construirea afacerii dumneavoastra.

Sa luam un caz ipotetic. Sa presupunem ca in prima luna ati recrutat cinci oameni. Apoi, in a doua luna, fiecare dintre recruti aduce alte cinci persoane. Daca procesul ar continua fara intrerupere timp de sase luni, ati avea 19.530 de distribuitori in linia descendenta (termenul MLM pentru numarul total de oameni generat direct sau indirect de eforturile dumneavoastra). Sa presupunem in continuare ca, lunar, fiecare persoana din linia descendenta cumpara din stoc bunuri in valoare de 10 $. Daca opriti un comision de 10% din fiecare vanzare, comisionul total dupa sase luni ar fi de 19.530 $. Iar comisioanele acestea vor continua sa creasca, luna dupa luna.

Potential nelimitat

Desigur, exemplul oferit este foarte simplificat si idealizat. Nici un fel de afacere nu prezinta regularitatea unui ceasornic. Rata abandonurilor este mare printre recrutii MLM. Cei mai multi vor avea multe esecuri inainte de a putea gasi cinci persoane capabile sa recruteze alti cinci indivizi. Din acest considerent, majoritatea agentilor network marketing au doar venituri modeste. Dar pentru aceia deosebiti, dotati cu energie, viziune si perseverenta neobosita de a razbate dincolo de toate obstacolele, structurile de comisioane multilevel ofera o oportunitate unica de a-ti construi o organizatie de vanzari care sa creasca in progresie geometrica, an dupa an. Multi au reusit s-o faca.

Am parcurs un drum lung din zilele in care ambulantii yankei vindeau blanuri si lemne pentru a-si asigura un trai decent. Multilevel marketing-ul a adus si ridicat principiul levierului aproape la rang de stiinta. In ziua de azi, companiile care folosesc MLM obtin in mod curent rate de crestere nemaiauzite in business-ul conventional. "Majoritatea editorilor din domeniul business-ului devin surescitati atunci cand dau peste o companie ale carei vanzari sau profituri au crescut cu 20% in ultimul an" scrie Duncan Anderson director editorial al revistei Network Marketing Lifestyles. "Dar in network marketing, rate de crestere de 100% anual nu reprezinta ceva neobisnuit in etapa initiala, de extindere a unei firme de succes."

Valul care se apropie

Pe scurt, oportunitatile nu au fost niciodata mai mari. Aceia care aleg network marketing-ul in ziua de azi castiga un atu special. Ei patrund in domeniu exact in momentul cand acesta porneste intr-o etapa noua si puterica de evolutie. Din motive ce vor fi clarificate in urmatoarele pagini, am numit etapa aceasta "Valul care se apropie". Ea marcheaza sfarsitul copilariei network marketing-ului. MLM-ul nu mai este perceput ca o afacere lipsita de maturitate, abundand in escroci care se folosesc de scheme de imbogatire rapida. In ziua de azi corporatii prospere precum CitiGroup, MCI si IBM isi desfac serviciile prin intermediul vanzarilor multi nivel (MLM). Aceasta strategie puternica de business a devenit o trasatura importanta a economiei secolului XXI.

In articolele urmatoare vom vedea de ce corporatiile americane au imbratisat cu atata entuziasm aceasta noua strategie. Vom vedea felul in care network marketing-ul se potriveste perfect nevoilor prosperei Societati Informationale actuale. Si, lucrul cel mai important, vom afla felul in care dumneavoastra si familia dumneavoastra va incadrati in revolutia Network-Marketing-ului zilelor noastre, felul in care aceasta metoda noua si radicala de munca s-ar putea dovedi intr-o buna zi cheia succesului si libertatii dumneavoastra financiare...


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea
"Network Marketing-ul in era Internet-ului"

Niciun comentariu: