Faceți căutări pe acest blog

30 apr. 2008

Strategia MLM partea a sasea'

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea a V-a - Cele patru valuri


Vestul Salbatic oferea oportunitati fabuloase pentru pionieri, sub forma terenurilor vaste ce puteau fi obtinute ieftin sau chiar gratis. O resursa diferita, dar nu mai putin pretioasa, este disponibila pe ciber-frontiera - accesul nelimitat la venitul rezidual. Aceasta era resursa care o astepta pe Lisa Wilber...

Lisa avusese noroc din doua puncte de vedere. In primul rand, se inrolase intr-o oportunitate oferita la cheie - Avon Products - care era destinata sa joace un rol determinant in revolutia noului val. In al doilea rand, isi pierduse slujba exact in momentul in care revolutia se punea in miscare. Soarta fusese marinimoasa cu Lisa. In clipa in care ea descoperise network marketing-ul, acesta capata viteza de mai bine de cincizeci de ani, insa de abia acum isi atingea apogeul.

Cele patru valuri ale evolutiei MLM-ului pot fi definite astfel:

1. PRIMUL VAL (1945-1979) - Etapa subterana

2. AL DOILEA VAL (1980-1989) - Etapa autentificarii

3. AL TREILEA VAL (1990-1999) - Etapa mass market

4. AL PATRULEA VAL (2000 si ulterior) - Etapa globala

Escroci si vizionari

Primul Val a inceput in 1945, cand Nutrilite a introdus primul plan de network marketing. Aceea a fast etapa "Vestul Salbatic" a domeniului, cand nu existau nici legi, nici ordine. Escrocii prosperau alaturi de adevaratii vizionari. Companiile se dezvoltau cu o libertate neingradita, unele in mod cinstit, altele nu. In acelasi timp, regulatorii guvernamentali tinteau companiile MLM cu aceeasi nepasare, adesea stabilind reglementarile din mers. Haosul Primului Val s-a incheiat in 1979. Dupa o investigatie lunga si ofensiva, Comisia Federala de Comert a decretat intr-un final ca Amway Corporation si, implicit, network marketing-ul in general era o afacere legitima, nu o schema piramidala.

Incurajata de climatul legal prietenos, industria a intrat in ceea ce am numit Al Doilea Val. Progresele remarcabile facute in tehnologia calculatoarelor au permis intreprinzatorilor sa fondeze si sa conduca firme de network marketing de la propriile lor birouri. Anii 1980 au cunoscut o dezvoltare fara precedent in privinta numarului afacerilor demarate.

Dimensiunea problemelor

Chiar daca network marketing-ul a proliferat in anii 1980, el continua sa sufere de probleme. Recrutatorii MLM atrageau noi membri cu promisiunile oportunitatilor nelimitate, totusi putini oameni isi puteau permite timpul si banii sau efortul de a pune afacerea pe roate. O persoana obisnuita care nu se ocupa tot timpul de afacere o abandona adesea cu frustrare, dupa ce-si cheltuise banii pentru a cumpara si promova marfuri pe care nu stia cum sa le vanda. Cei care faceau averi in MLM erau in general super-agentii de vanzari, intreprinzatorii talentati si personalitatile extrem de motivate si ambitioase.

Don Held, fost agent de vanzari pentru IBM, a simtit pe propria sa piele rigorile network marketing-ului in epocile Primului si celui de Al Doilea Val. In 1969, cand si-a inceput afacerea Amway, Don si-a construit linia descendenta cu mare greutate. Nu numai ca a fost nevoit sa recruteze si sa instruiasca noi distribuitori, dar in fiecare luna a trebuit sa scrie manual cecurile de comisioane. Casa lui de 80 m2, in care locuia cu sotia si sase copii, a fost transformata intr-un depozit. Toate comenzile de mana de la linia descendenta trebuiau procesate, ambalate si expediate manual. In timpul verii, cand copiii lui Don nu mergeau la scoala, intreaga familie se imbarca intr-o rulota de 8 m si calatorea prin tara aidoma unor nomazi, dezvoltand afacerea. In zilele acelea, "network marketing-ul era la fel de primitiv ca si primul automobil", isi aminteste Don. "Cei mai multi oameni din ziua de azi n-ar concepe sa faca lucrurile pe care le-am facut noi atunci."

Pentru Don, afacerea a reusit. El a fost binecuvantat cu ambitia si perseverenta necesare pentru a invinge in ciuda tuturor obstacolelor. Dupa doi ani in care se ocupase de afacere in paralel cu slujba, Don castiga de la Amway 60.000 $/an, dublul salariului de la IBM. Era liber sa-si paraseasca slujba. Peste alti cinci ani, Don a devenit milionar.

In ziua de azi, el si-a incetinit mult ritmul. Petrece mai putin timp muncind si mai mult destinzandu-se. Atunci cand nu pescuieste de pe iahtul sau de 11 m in Florida, isi viziteaza copiii si nepotii. Isi imparte timpul in mod egal intre patru resedinte diferite - in curand cinci, dupa construirea cabanei din Smoky Mountains. Don a muncit din greu timp de douazeci de ani, dar acum culege din plin roadele. Anual, linia descendenta Amway ii aduce sute de mii de dolari in venit rezidual. Adesea, Don se gandeste cat de repede si-ar fi atins visele daca ar fi inceput azi. "Pentru cei de astazi, este mult mai usor", reflecteaza el.

Linia descendenta automata

Ca si celelalte companii multilevel, Amway si-a revolutionat metodele de crestere a cifrei de afaceri in anii 1990. Acum, clientii comanda produsele prin telefon si primesc marfa direct de la companie. Distribuitorul nu trebuie decat sa-si incaseze cecul cu propriul comision, eliberat lunar de un calculator al companiei. Procesul de recrutare a devenit in mare masura automatizat, gratie casetelor video si audio, Internet-ului, teleconferintelor si emisiunilor TV prin satelit. Sistemele de mesagerie vocala dedicate au facut posibile comunicatiile cu linia descendenta. Serviciile fax la cerere i-au eliberat pe liderii din linia superioara de problema raspunderii la intrebari repetitive. Convorbirile telefonice in trei permit noilor recruti sa asculte, in timp ce indrumatorii lor mai experimentati discuta cu prospectii. De asemenea, ziarele si revistele de specialitate ofera posibilitatea inrolarii in afacere a celor mai buni recurti iar planurile de compensatii sunt mai relaxate, cu comisloane mai mari revenind distribuitorilor pentru mai putina munca. "In ziua de azi, acelasi volum de munca aduce mai multi bani gratie bonusurilor mai generoase si mai bine gandite", spune Don.

El indica un cuplu din linia sa descendenta, Joe si Doris Shaw, care au devenit Diamante - unul dintre nivelurile de calificare cele mai mari din Amway - dupa numai douasprezece luni de la recrutare. "In organizatia mea exista persoane care dupa doi ani castiga cat castigam eu dupa douazeci de ani." Incepuse era celui de Al Trellea Val.

MLM mass market

Inovatiile perioadei "Al Treilea Val" au facut ca MLM-ul sa fie pentru prima data complet accesibil maselor. Costurile, atat in timp cat si in bani, ale unei afaceri multilevel s-au redus si, drept urmare, milioane de oameni s-au repezit in domeniu, persoane care nici macar nu s-ar fi gandit la asa ceva pana atunci. Desigur, revolutia Al Treilea Val nu garanta milioane in venit rezidual fiecarui distribuitor. Nici o afacere nu poate face asa ceva. Dar pentru vasta majoritate de membri ai unei afaceri MLM care se ocupau de activitate part-time, inovatiile acestea i-au ajutat sa castige putinele sute de dolari suplimentare de care aveau nevoie lunar. Pentru cei mai multi asta este suficient ca sa merite sa continue.

Un deceniu de crestere

In istoria MLM, anii 1990 vor fi reamintiti ca deceniul in care network marketing-ul a devenit o industrie serioasa. Conform unui articol publicat in The Wall Street Journal la data de 23 iunie 1995, intre 1990 si 1994 numarul total de agenti network marketing din SUA a crescut cu 34%. Acelasi articol sustine ca numarul distribuitorilor full-time s-a dublat numai intre 1993 si 1994.

In decursul anilor 1990, network marketingul a trecut pentru prima data de granitele SUA, raspandindu-se, in masa, in alte tari. Multe firme MLM mari au crescut mai rapid in China, Coreea si Japonia decat in SUA. Cresterea din strainatate a atins asemenea proportii la mijlocul deceniului, incat, temporar, sectorul MLM a depasit tot restul economiei SUA considerata in ansamblu. In 1995, Upline Index, un indice ponderat al actiunilor MLM tranzactionate public, a depasit chiar indicii Dow Jones Industrial Average si S&P 500 cu aproape 80%.

Urmatorul val

Aceste evolutii n-au scapat neobservate de Fortune 500. In anii 1990, corporatiile americane au privit cu atentie revolutia care se declansase in mijlocul lor. Totusi, din cauza prudentei specifice marilor birocratii, majoritatea corporatiilor prospere au ezitat sa se implice direct, in ciuda vanzarilor de zeci de miliarde de dolari.

Situatia s-a modificat insa odata cu apropierea anului 2000. Ultima perioada a anilor 1990 a asistat la o modificare evidenta a perceperii Network Marketing-ului. Brusc, corporatii majore se calcau pe picioare pentru acces la retele MLM. Analistii de pe Wall Street slaveau multilevel marketing-ul in rapoartele lor. Companiile prospere creau filiale MLM si formau aliante strategice cu firmele MLM existente. Se declansase cursa de profitare de pe urma fenomenului network marketing.

Ce a determinat aceasta schimbare brusca? Ca in cazul oricarei inovatii profunde, corporatiile americane n-au imbratisat in mod voluntar network marketing-ul. Ba chiar directorii executivi din Fortune 500 s-au opus cat de mult au putut. Timpul insa actiona impotriva lor. Publicitatea si strategiile de marketing conventionale nu mai functionau ca pana acum. Procentajul de castig din vanzarile totale se evapora odata cu asediul mediilor interactive, clientilor proactivi si concurentei globale. Cu atatea milioane de distribuitori MLM, directorii executivi ai corporatiilor au experimentat network marketing-ul din disperare, nu din propria dorinta. Dar odata ce i-au gustat roadele, au constatat ca nu se puteau impotrivi sa nu revina. Astfel a inceput ceea ce in prezent se vrea a fi a patra si cea mai puternica etapa a evolutiei network marketing-ului - cucerirea Americii corporative si, in 5-10 ani, a intregii lumi.


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea
"Network Marketing-ul in era Internet-ului"

www.juicenoni.ro

29 apr. 2008

Strategia MLM partea a cincea!

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea a IV-a - Povestea Campurilor de Diamante


Cu multe secole in urma, in Persia, un fermier asculta fascinat istorisirea unui necunoscut. Povestea era despre un "diamant". Conform povestitorului, diamantul era "o picatura inghetata de lumina", o nestemata atat de pretioasa, incat oricine ar fi descoperit o mina de diamante ar fi fost mai bogat ca un rege. Pana atunci fermierul nu auzise niciodata de diamante, dar acum ardea de dorinta de a pune mana pe o asemenea comoara.

Intamplator el detinea multe ogoare si livezi, fiind un om bogat. Totusi, din clipa in care a auzit de diamante s-a simtit un sarantoc. Nu putea sa aiba singurul lucru pe care il dorea cu adevarat. Gandul la diamantele care asteptau sa fie descoperite undeva in lume nu-i dadea pace nici in somn. De aceea, intr-o buna zi si-a vandut pamanturile si a pornit in cautarea lor. A ratacit, pe rand, prin Africa, Palestina si Europa si, finalmente, a sosit in Spania, batran, zdrentaros si amarat. Coplesit de disperare, s-a aruncat in mare si s-a inecat. In toate calatoriile sale nu zarise nici macar un singur diamant.

Intre timp, in Persia, cel care-i cumparase ogoarele a facut o descoperire neasteptata. El a gasit un diamant intr-un bolovan negru. Cercetarile urmatoare au dezvaluit ca pe acele pamanturi existau literalmente hectare de diamante. Cu timpul, proprietatea respectiva a ajuns sa fie cunoscuta ca mina de diamante Golconda, cea mai mare si mai bogata din lume. Daca fermierul s-ar fi multumit sa ramana acasa si sa se bucure de bogatia sa, comoara la care tanjea ar fi fost toata numai a lui.

Comoara ascunsa

Pilda aceasta a fast spusa prima data de dr. Russen Herman Conwen, pastor, educator, erou al razboiului de secesiune si unul dintre marii oratori americani. Pana la la moartea sa, in 1925, Conwen a calatorit prin tara, sfatuindu-si ascultatorii sa deschida ochii si sa zareasca oportunitatile aflate chiar in fata lor. In loc sa se napusteasca spre mirajele castigurilor de peste mari si tari, ii indemna Conwen, oamenii ar trebui sa ramana pe loc si sa obtina tot ce pot din ceea gasesc in apropiere. Predica sa "Campuri de diamante", tinuta de vreo 6.000 de ori, l-a facut sa devina oratorul cel mai indragit si mai cautat al epocii sale.

"Va spun ca aveti campuri de diamante in Philadelphia, chiar acolo unde locuiti acum...", a spus el o data in orasul respectiv. "Din cei 107 milionari care au cel putin 10 milioane de dolari (in 1889), 67 si-au strans averea in asezari cu mai putin de 3.500 de locuitori... Nu conteaza prea mult unde sunteti, ci cine sunteti... Daca nu va puteti imbogati in Philadelphia, atunci in nici un caz n-o puteti face in New York."

Conwen credea ca in fiecare om se ascunde capacitatea de succes si ca aceasta nu depinde de imprejurimi sau de circumstante. La saptezeci si cinci de ani dupa moartea sa, mesajul lui a dobandit o relevanta aparte pentru prospera noastra Societate Informationala. Mai mult ca oricand, oportunitatile cele mai bune pot fi gasite chiar in "curtea" noastra, in biroul de acasa, pe calculatorul personal. Cu greu ne-am da insa seama de asta, mai ales daca analizam atitudinea majoritatii oamenilor. Prea multi dintre noi privesc "Moartea Slujbelor" cu o spaima tot mai profunda. Vedem viitorul ca pe un pustiu, unde numai o elita foarte instruita isi va gasi de munca. Adevarul este insa exact invers. Pentru cei care au inteles lectia lui Conwen, revolutia noului val in Network Marketing ofera campuri de diamante ascunse chiar sub nasul nostru.

Gandirea incorecta

Lisa Wilber a invatat lectia lui Conwen pe propria ei piele. Atunci cand am intalnit-o ultima data, plangea in rulota, dupa ce-i daduse electricianului ultimii ei 46 de dolari. Autocompatimirea era o tovarasa omniprezenta. Aidoma fermierului din povestea lui Conwen, Lisa se considera saraca si asa facuse in majoritatea vietii. Tatal ei era om de serviciu, iar mama secretara. Fusesera oameni care muncisera din greu si care reusisera intotdeauna sa puna mancare pe masa si un acoperis deasupra copiilor lor, totusi splendoarea si frumusetea dupa care tanjea Lisa nu puteau fi intalnite in casa parinteasca.

Revistele si televiziunea nu faceau decat sa arate dorintele fetei. Statea lipita de televizor, privind fascinata la intrigile si fortele care se vehiculau saptamanal in Dallas si Dinasty. Lisa petrecea ore studiind albume cu fotografii despre familia Kennedy: case superbe, masini si iahturi, chipuri insorite, copii fericiti, dupa-amiezi nepasatoare in Hyanni-Sport. Cat de diferite pareau toate acestea de existenta ei monotona din provincia rurala a statului Massachusetts! In exterior exista o lume vasta, isi repeta Lisa, o lume a banilor si oportunitatilor. Isi jurase ca intr-o buna zi ea insasi va face parte din lumea aceea exaltanta. Deocamdata insa viata ei era o succesiune de corvezi casnice si teme pentru studii. Singura schimbare parea sa vina atunci cand se auzea taraitul soneriei, iar o voce familiara anunta de pe veranda ca sosise doamna Avon.

Un vis de imbogatire

"De cand eram mica", isi aminteste Lisa, "mi-am dorit mereu sa fiu doamna Avon." Aidoma personajelor pe care le admira in Dallas si Dinasty, doamna Avon parea in largul ei in lumea banilor si comertului. Purtand un taior elegant, ea deschidea caseta cu mostre si trecea direct la subject. "Nu venea sa stea la palavre", isi aminteste Lisa. "Venea sa-si faca munca. Era o femeie de afaceri. Profesionista. O admiram pentru asta."

Lisa tanjea sa se invarta cu aceeasi usurinta si incredere prin lumea afacerilor. Pentru ea, Avon Products reprezenta zana buna a corporatiilor, o forta misterioasa capabila s-o transporte intr-o lume mai buna. Lisei ii placeau produsele. Primul ei ruj provenise dintr-un catalog Avon. Stia de asemenea ca Avon era o companie multimiliardara, infiintata tocmai in 1886. Reputatia prosperitatii ei sugera bani, putere si statut - cele trei lucruri dupa care Lisa tanjea cel mai mult. Daca ar fi putut deveni o doamna Avon, se gandea, poate ca ar fi dobandit ea insasi unele dintre acele atribute.

Obstacole mentale

Instinctele Lisei nu erau departe de adevar. Intr-adevar, Avon Products reprezenta viitorul, desi era una dintre cele mai vechi corporatii americane. Miscarea vanzarii directe, al carei pionier fusese in 1886, incepea de abia acum sa-si implineasca potentialul. Revolutia economica plutea in aer, iar Lisa era destinata sa joace un rol important in acest cadru. Mai intai insa trebuia sa depaseasca un obstacol mental. Lisa trebuia sa invete lectia campurilor de diamante. Aidoma fermierului lacom din pilda lui Conwen, nu era niciodata multumita de oportunitalile aflate la indemana. Firea ei fara odihna o facea mereu sa caute ceva mai usor, mai bun si mai rapid. Din acest motiv, nu era de fel pregatita sa aiba succes in afacerea cu Avon.

Lisa s-a alaturat repede corporatiei Avon, dar, asa cum se intampla cu majoritatea lucrurilor pe care le incerca, noutatea s-a tocit repede. Vanzarea produselor Avon nu parea sa-i aduca banii pe care-i dorea. A lucrat, an dupa an, part-time, totusi nu consacra vanzarilor prea multa atentie si, de aceea, n-a castigat mai mult de cateva sute de dolari pe luna. Cea mai mare parte a timpului si energiei ei erau dedicate gasirii altor modalitati de supravietuire.

Poteci batute

Cautarea proverbialei "Gaini cu Oua de Aur" a purtat-o pe Lisa pe multe poteci batute, dar pustii. Convinsa ca pentru a reusi avea nevoie de cunostinte tehnice, ea s-a apucat de invatat si a obtinut doua diplome in management si procesare de date. Convinsa ca plata cu ora era forma cea mai sigura de castig, efectua tot felul de servicii, de la dereticarea locuintelor, pana la ospatarita. Cand lucrurile se inrautateau, cu banii stransi Lisa isi cauta salvarea in calatorii. A ratacit prin toata lumea, din Mississippi si Carolina de Sud, pana in insula Guam.

Pe durata tuturor acestor transformari, afacerea cu Avon s-a atrofiat. Orarul supraincarcat nu-i lasa timp de vanzari, iar calatoriile frecvente ingreunau mentinerea clientilor. Ambitia nu i-a lipsit niciodata Lisei, care nu s-a dat inapoi din fata provocarilor, totusi energia ei era imprastiata intr-o duzina de directii diferite. Precum fermierul din pilda lui Conwen, peste tot dadea de greutati si stradanii.

La capatul puterilor

In copilaria petrecuta in Massachusetts, Lisa s-a simtit adesea saraca, insa notiunea ei asupra saraciei se limita la faptul ca avea haine mai ieftine decat ceilalti copii din taberele de vacanta. De abia dupa ce a plecat de acasa, a inteles in cele din urma ce inseamna sa fii falit. In Charleston, Carolina de Sud, a trait trei luni fara curent electric si apa calda, nereusind sa-si plateasca factura la electricitate. Permanent Lisa se simtea epuizata: slujbele, cursurile si afacerea Avon ii umpleau tot timpul.

Intr-o seara, pe cand lucra in schimbul trei intr-un magazin, a adormit la casa de bani. Cartierul era atat de dubios, incat politia a inconjurat magazinul, cu pistoalele scoase, crezand ca fusese impuscata. "Aproape ca nu era zi in care sa-mi spun ca nu mai rezist", isi aminteste ea. "Am avut noroc ca nu a trebuit sa-mi incalc principiile. Am avut unele slujbe neplacute, dar cel putin n-a trebuit niciodata sa fac ceva ilegal."

Roata ocnasilor

Lisa nu-si utiliza complet calitatile. Indiferent cat de mult ar fi muncit, nu putea sa castige destui bani.

Pe masura ce "Moartea Slujbelor" ia viteza, forta de munca contingenta se raspandeste rapid in societatea noastra. Tot mai multi oameni incearca sa compenseze slujbele pe care le-au pierdut, lucrand part-time in mai multe locuri in acelasi timp. Curand insa, ei se trezesc tragand la o roata de ocnasi. Programul le consuma timpul si energia, neoferindu-le mare lucru in schimb. Deoarece muncesc pentru venituri liniare, eforturile facute nu le ofera posibilitatea cresterii. Cei mai multi oameni aflati intr-o asemenea situatie viseaza doar sa obtina din nou o slujba sigura, cu program normal, salariu decent si beneficii.

Din pacate, slujbele sigure vor fi tot mai greu de gasit o data ce inaintam in secolul XXI. In anii viitori, cautarea unor angajamente regulate va parea la fel de nerealista pe cat parea goana dura aur in ochii generatiei lui Russell Conwell. Acesta isi indemna contemporanii sa uite de speranta gasirii Filonului Gigant si sa-si dedice timpul mai degraba ocupatiilor practice. In curand va aparea o noua generatie de emuli ai lui Conwell, care vor oferi acelasi sfat cautatorilor de slujbe din Era Informationala. Aceste persoane care privesc in viitor ne vor recomanda sa abandonam notiunile idealizate legate de obtinerea unei slujbe bune si de durata, sa nu mai irosim timp pretios cu CV-uri si interviuri, ci sa ne ocupam de sarcina mult mai realista a construirii unui venit rezidual autointretinut.

O binecuvantare deghizata

Din momentul in care a realizat ca lucrurile nu se leaga, Lisa si-a adus aminte de ziua concedierii sale. Ca de obicei, vedea numai gaura covrigului. Vedea doar saracia, recesiunea, facturile neachitate, parcul de rulote saracacioase si sotul somer. Si-a privit calatoriile, facute ca fermierul lacom din pilda, si a tras concluzia ca totul fusese in zadar. Bantuise pana la capatul lumii si inapoi. Explorase toate cararile care credea ca-i erau deschise dar se parea ca insusi Dumnezeu i se punea in cale. Nu-i de mirare ca a plans iarasi, de parca ajunsese realmente la capatul vietii. De fapt, viata de abia incepea pentru Lisa. Ea nu stia deocamdata lucrul acesta, dar "campurile de diamante" erau foarte aproape. Nu trebuia decat sa deschida ochii si sa le vada...


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea

28 apr. 2008

Strategia MLM partea a patra!

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea a III-a - Mentalitate de avangarda


Cand a izbucnit in lacrimi, Lisa Wilber a fost surprinsa. De ce naiba plangea? Pana in clipa aceea nu-si daduse seama cat de tulburata se simtea...

Ziua incepuse ca multe altele din ultima vreme...

...Lisa asteptase doua ore sosirea electricianului. Intarziase plata facturii cu patru luni si compania de electricitate trimitea un reprezentant s-o deconecteze. Lisa il asteptase, privind pe fereastra, cu 46 $ stransi in palma - atat cat sa amane deconectarea cu o luna. Stia ca avea noroc sa dispuna de banii aceia. Atunci de ce plangea? Poate ca de vina era modul dezgustat in care electricianul daduse ochii peste cap cand ea aparuse in fuga din rulota, in trening, agitand banii. Inaintand prin zapada, cu sireturile bocancilor fluturand si parul ciufulit, Lisa era teribil de constienta de aspectul ei jalnic. Si parcul de rulote era un dezastru. De jur imprejur se zareau alei inzapezite, caini latrand, frigidere defecte si automobile ruginite care se dezintegrau stand pe caramizi in loc de roti.

"Cand l-am vazut cum isi da ochii peste cap" - isi aminteste Lisa - "am simtit ca ma priveste de sus. Pentru el nu eram decat un locuitor al unui parc de rulote..."

De fapt...

Lisa traia intr-o rulota de 2 ani, dar i se parea tot mai greu sa-si imagineze ca poate scapa de acolo. Tot ce incercase pana atunci daduse pur si simplu gres. Ca majoritatea celor din "forta de munca contingenta", Lisa visase numai la gasirea unei slujbe bune. Si, la un moment dat, o si gasise. Cu cativa ani in urma se angajase secretara la o firma de calculatoare din New Hampshire, aflata la doar doua ore de mers cu masina de locurile in care copilarise. Slujba respectiva ii aducea un salariu, incredibil pentru ea, de 20.000 $/an. Peste doi ani Lisa s-a maritat. I s-a parut ca norocul ii surasese.

Totusi...

Fericirea nou gasita se baza pe o fundatie nesigura. Fara ca Lisa s-o stie, "Moartea Slujbelor" bantuia deja tara si a lovit-o fara vreun avertisment, la doar doua saptamani dupa nunta. In ziua aceea, Lisa a fost la serviciu doar ca sa afle ca ea si intreg departamentul fusesera concediati.

"Am plans tot drumul pana acasa", isi aminteste Lisa. "Toti colegii mei plangeau. Imi placea slujba aceea. Imi platea asigurare medicala si stomatologica integrala. Habar n-aveam ce voi face in continuare."

Pentru a-si castiga existenta...

...sotul Lisei taia lemne, obtinand doar atat cat sa supravietuiasca. La sfarsitul anilor 1980, slujbele erau putine in New England. Ziarele si programele TV vorbeau numai despre recesiune si timpuri grele. Dupa ce trecuse prin ani de economii si foame, Lisei nu-i venea sa creada ca ramasese din nou fara bani. A cedat complet cand a ajuns acasa, hohotind si trantindu-se pe podea in fata sotului derutat. "Am avut realmente o criza", recunoaste ea. "Nu sunt mandra, dar asa s-a intamplat."


Ajunsesera sa se hraneasca cu macaroane si branza. Masina lor rablagita se strica de cateva ori pe saptamana. Cand trebuiau sa cumpere benzina demontau pernele, cautand orice maruntis pe care l-ar fi putut scapa din neatentie. Lumea Lisei se ingustase la rulota de 3x15 m, avand numai o sobita de lemne care s-o incalzeasca. Iarna, foliile de plastic lipite peste ferestre zanganeau in vant, iar talk-showrile murmurau incet la televizor cat era ziua de lunga. Uneori Lisei ii venea sa tipe. Ziua cand a venit electricianul a fost cu siguranta una dintre acele ocazii. Dupa ce barbatul a plecat, ea a revenit in rulota, s-a asezat pe canapea si a plans pana i-au secat lacrimile.

Inteligenta emotionala

Daca in clipa aceea i-ar fi spus cineva Lisei Wilber ce o astepta in viitor, nu i-ar fi venit sa creada. Lisa era destinata ca, peste numai cativa ani, sa aiba un venit de 6 cifre, provenind din propria ei organizatie de vanzari de multe milioane de dolari. Nu avea sa-o mai alarmeze niciodata posibilitatea concedierii, deoarece avea sa fie propria ei sefa. Avea sa se numere printre acei cativa intreprinzatori care avusesera prevederea sa planifice totul din timp. Avea sa intampine secolul XXI cu incredere, stiind ca afacerea ii era consolidata impotriva vanturilor si furtunilor economiei mondiale.


Pe scurt, Lisa a fost un pionier. In Era Informationala, rulota ei gaurita era echivalentul unei colibe din preerie, sau a unei case de barne in Muntii Stancosi. Lipsita de orice posibilitati de angajare la o firma, Lisa a fost silita sa adopte o atitudine mentala specifica frontierei. A trebuit sa alunge toate gandurile negre legate de venituri lunare derizorii, asigurari de sanatate, pensie si cheltuieli uzuale. A trebuit sa caute in interiorul ei taria de a supravietui.


Acest nou mod de gandire - impus Lisei de conjunctura evenimentelor - avea s-o salveze cu adevarat. In vreme ce altii se agatau cu disperare de slujbele lor temandu-se de orice schimbare, Lisa a fost nevoita sa inceapa ceva. A devenit o colonista moderna. Generatii de americani parcursesera inaintea ei aceasta cale grea. Aidoma lor, Lisa trebuia sa se descurce singura intr-un mediu aspru si nemilos. Aidoma colonistilor din vechime, avea sa se lupte zilnic cu descurajarile. Dar tot aidoma lor, avea sa-si invinga temerile si sa construiasca o viata noua pentru ea si familia ei...


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea
"Network Marketing-ul in era Internet-ului"

27 apr. 2008

PASTE FERICIT!

Echipa TNI va doreste ca Sarbatorile de Paste sa va aduca liniste in suflete, impacare, bunatate, sa va bucurati de familie, rude si prieteni! Fie ca aceasta Sarbatoare sa deschida un sezon bogat in impliniri si succese, care sa va aduca toate acele relzultate pe care le doriti si le asteptati! Multa sanatate, fericire si succes Echipa de Consultanti Independenti ai Tahitian Noni International din Romania!

26 apr. 2008

Strategia MLM partea a treia!

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea a II-a - Solutia Multinivel


Cei mai multi experti sunt de acord ca primul intreprinzator care a folosit cu succes un program network-marketing a fost Carl Rehnborg. Anterior lui, marile companii doar flirtasera cu asemenea metode. Chiar in anii 1920 existasera firme de vanzari directe ce-si recompensau baneste agentii pentru fiecare agent nou pe care-l recrutau. Altele le permisesera chiar agentilor de vanzari sa-si opreasca un procentaj din vanzarile brute ale celor pe care-i recrutasera, pe o perioada limitata de timp, de exemplu pentru primele saizeci de zile dupa recrutare. Se pare insa ca Rehnborg a fost primul care le-a permis agentilor de vanzari sa incaseze comisioane permanente de la recrutii lor directi, un flux de venit care avea sa curga pe toata durata de existenta a afacerii.

Inceputurile

Totul a inceput in anii 1920, cand Rehnborg era agent comercial in China. Izbucnise razboiul civil si Rehnborg a ramas blocat un an de zile intr-un oras necunoscut, Shangai. Silit sa supravietuiasca doar cu orez si apa, la limita inanitiei, el isi suplimenta ratiile cu supe din plante, iarba si chiar cuie ruginite (pentru fierul pe care-l contineau). Experienta respectiva l-a invatat lectii profunde despre valoarea nutritiei. Revenit in SUA, el si-a utilizat pregatirea de chimist pentru a crea suplimente alimentare din lucerna, patrunjel, spanac, creson, morcovi si diverse minerale si vitamine. In 1934, a infiintat o companie pentru a vinde aceste produse. Compania a fost numita Nutrilite Products, Inc. - un nume destinat sa rasune in analele intreprinzatorilor.

Comisioane pe mai multe nivele

Operand ca o firma obisnuita de vanzari directe, Nutrilite a prosperat vreme de multi ani, totusi, in 1945, Rehnborg a incercat ceva diferit: a introdus un nou plan pentru recompensare a vanzatorilor sai. Unele relatari sustin ca planul a fost conceput de Rehnborg insusi, pe cand altele sustin ca a fost ideea lui Lee Mytinger si William Casselberry, distribuitori Nutrilite. Indiferent care ar fi fost inventatorii, planul dovedea majoritatea caracteristicilor pe care azi le asociem in mod uzual cu network marketing-ul.

Planul permitea oricarui distribuitor Nutrilite care avea douazeci si cinci de clienti regulati sa recruteze agenti de vanzari noi si sa-si opreasca un comision de 3% din vanzarile lor. Nu era o recompensa acordata o singura data, la recrutare, si nici una limitata la o perioada de timp, ci un acord permanent, care avea sa dureze atata vreme cat persoana recrutata ramanea la Nutrilite. Acum, agentii de vanzari directe obisnuiti dispuneau pentru prima data de capacitatea de a-si construi o organizatie de vanzari ce putea genera venit rezidual. Aidoma autorilor de best-seller-uri, magnatilor petrolului sau investitorilor de pe Wall Street, distribuitorii Nutrilite puteau acum sa obtina efect de levier din eforturile altora. In cadrul acestui sistem nou, multi au reputat succese uluitoare.

Multiplicarea eforturilor

Conceptul cheie al lui Rehnborg se va dovedi mai tarziu precursorul ideii de a permite distribuitorilor sa obtina compensatii nu numai din vanzarile recrutilor lor, ci si din vanzarile recrutilor recrutilor lor si asa mai departe. Chiar si acest prim aranjament multi-nivel oferea un potential impresionant pentru crestere. Acum puteai recruta alte persoane care sa vanda pentru tine. Fiecare nou agent de vanzari (sau "distribuitor") pe care-l aduceai in companie iti dubla posibilitatea de vinde cu succes. O simpla operatie matematica demonstreaza modul in care dublarea functioneaza in avantajul network marketing-ului. Ori de cate ori inmultiti un numar cu aceeasi cantitate in mod repetat - indiferent daca-l dublati, triplati, etc. - se spune ca-l cresteti in progresie geometrica. Magia progresiei geometrice oferea liderilor vanzarilor multi-nivel sansa de a-si dezvolta afacerile cu o viteza ametitoare.

Progresia geometrica

Cum ati raspunde daca cineva v-ar cere sa alegeti intre 100.000 $ in bani lichizi sau 1 cent care este garantat ca se va dubla zilnic timp de o luna? Cei care se pricep la matematica n-ar avea probleme in a raspunde. Ei ar alege moneda de 1 cent, fiindca ar intelege ca, dupa treizeci si unu de zile de dublare (presupunand ca prima dublare a avut loc in ziua 1), centul ar ajunge la peste 21 de milioane de dolari. Aceasta este progresia geometrica. Marketing-ul multilevel (muti-nivel) pune aceeasi forta matematica sa lucreze pentru construirea afacerii dumneavoastra.

Sa luam un caz ipotetic. Sa presupunem ca in prima luna ati recrutat cinci oameni. Apoi, in a doua luna, fiecare dintre recruti aduce alte cinci persoane. Daca procesul ar continua fara intrerupere timp de sase luni, ati avea 19.530 de distribuitori in linia descendenta (termenul MLM pentru numarul total de oameni generat direct sau indirect de eforturile dumneavoastra). Sa presupunem in continuare ca, lunar, fiecare persoana din linia descendenta cumpara din stoc bunuri in valoare de 10 $. Daca opriti un comision de 10% din fiecare vanzare, comisionul total dupa sase luni ar fi de 19.530 $. Iar comisioanele acestea vor continua sa creasca, luna dupa luna.

Potential nelimitat

Desigur, exemplul oferit este foarte simplificat si idealizat. Nici un fel de afacere nu prezinta regularitatea unui ceasornic. Rata abandonurilor este mare printre recrutii MLM. Cei mai multi vor avea multe esecuri inainte de a putea gasi cinci persoane capabile sa recruteze alti cinci indivizi. Din acest considerent, majoritatea agentilor network marketing au doar venituri modeste. Dar pentru aceia deosebiti, dotati cu energie, viziune si perseverenta neobosita de a razbate dincolo de toate obstacolele, structurile de comisioane multilevel ofera o oportunitate unica de a-ti construi o organizatie de vanzari care sa creasca in progresie geometrica, an dupa an. Multi au reusit s-o faca.

Am parcurs un drum lung din zilele in care ambulantii yankei vindeau blanuri si lemne pentru a-si asigura un trai decent. Multilevel marketing-ul a adus si ridicat principiul levierului aproape la rang de stiinta. In ziua de azi, companiile care folosesc MLM obtin in mod curent rate de crestere nemaiauzite in business-ul conventional. "Majoritatea editorilor din domeniul business-ului devin surescitati atunci cand dau peste o companie ale carei vanzari sau profituri au crescut cu 20% in ultimul an" scrie Duncan Anderson director editorial al revistei Network Marketing Lifestyles. "Dar in network marketing, rate de crestere de 100% anual nu reprezinta ceva neobisnuit in etapa initiala, de extindere a unei firme de succes."

Valul care se apropie

Pe scurt, oportunitatile nu au fost niciodata mai mari. Aceia care aleg network marketing-ul in ziua de azi castiga un atu special. Ei patrund in domeniu exact in momentul cand acesta porneste intr-o etapa noua si puterica de evolutie. Din motive ce vor fi clarificate in urmatoarele pagini, am numit etapa aceasta "Valul care se apropie". Ea marcheaza sfarsitul copilariei network marketing-ului. MLM-ul nu mai este perceput ca o afacere lipsita de maturitate, abundand in escroci care se folosesc de scheme de imbogatire rapida. In ziua de azi corporatii prospere precum CitiGroup, MCI si IBM isi desfac serviciile prin intermediul vanzarilor multi nivel (MLM). Aceasta strategie puternica de business a devenit o trasatura importanta a economiei secolului XXI.

In articolele urmatoare vom vedea de ce corporatiile americane au imbratisat cu atata entuziasm aceasta noua strategie. Vom vedea felul in care network marketing-ul se potriveste perfect nevoilor prosperei Societati Informationale actuale. Si, lucrul cel mai important, vom afla felul in care dumneavoastra si familia dumneavoastra va incadrati in revolutia Network-Marketing-ului zilelor noastre, felul in care aceasta metoda noua si radicala de munca s-ar putea dovedi intr-o buna zi cheia succesului si libertatii dumneavoastra financiare...


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea
"Network Marketing-ul in era Internet-ului"

Strategia MLM partea a doua!

Informatii indispensabile despre Network Marketing (MLM)
Partea I - Principiul Levierului


"Dati-mi un punct de sprijin", a spus Arhimede, "si voi muta Pamantul". Cel mai mare matematician grec se referea, desigur, la puterea parghiei. El voia sa spuna ca daca ar fi avut un punct de sprijin suficient de puternic, o parghie indeajuns de lunga si un loc unde sa instaleze aceste echipamente, ar fi fost in stare sa clinteasca Pamantul, la fel cum un fermier scoate un bolovan din ogor.

Parghia si punctul de sprijin sunt printre dispozitivele cele mai simple cunoscute de om, totusi ele permit unui lucrator sa ridice o greutate de multe ori mai mare decat a sa. In lumea afacerilor, efectul de levier este aplicat cu rezultate extraordinare...

· Directorii executivi il utilizeaza, imprumutand bani pe care-i folosesc pentru a-si extinde operatiunile, creste pretul actiunilor bursiere si spori profiturile cu mult peste ceea ce ar fi izbutit doar cu fluxul lichiditatilor.

· Un manager castiga efect de levier delegand sarcinile angajatilor si astfel multiplicandu-si de multe ori eforturile personale. "Prefer sa am 1 % din eforturile a 100 de oameni" a declarat miliardarul petrolist J. Paul Getty, "decat 100% din eforturile mele". Getty avea dreptate. Nimeni nu dispune de timpul sau de energia necesare pentru a cladi singur o afacere de succes. Succesul unui intreprinzator este asociat direct cu volumul efectului de levier pe care-l poate crea.

Aici intervine network marketing-ul, un sistem specific conceput pentru a oferi oamenilor obisnuiti acces la efecte de levier extraordinare.

Originile

Dupa colonizarea Americii aparuse un tip de economie in care colonistii cumparau produse de la ambulantii yankei - negustori care strabateau tara pe jos si in caruta. Ambulantii au prosperat multi ani, insa n-au utilizat efectul de levier. Fiecare om se ingrijea de propria-i soarta. De aceea, ambulantii yankei nu au dispus de capacitatea de impotrivire atunci cand en-gross-istii au inceput sa foloseasca propriul lor efect de levier, utilizand noile sisteme de cai ferate si canale in anii 1840, pentru a livra marfurile direct la proprietarii de magazine. Noul sistem i-a exclus pe ambulanti, care au disparut aproape complet ca specie din peisajul american.

Revolutia vanzarii directe

La sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX a aparut un nou tip de vanzator. Aidoma negustorului ambulant de pe timpuri, el lucra pentru sine, dar, spre deosebire de predecesorul sau, vindea un produs bine cunoscut, cu un brand-name national, avand in spate o companie puternica, cu logistica, influenta si putere financiara pe masura. Avon Products, Fuller Brush Company si Electrolux s-au numarat printre firmele legendare care s-au impus in perioada aceea, vanzand la domiciliu parfumuri, perii si aspiratoare. Ele au fost numite companii cu "vanzare directa", deoarece se adresau direct clientului, nu pravalioarelor si magazinelor.

Pentru producatori, vanzarea directa oferea oportunitatea de a pune produsul direct in fata clientului, nu de a-l lasa sa stea pe raftul unui magazin, pierdut printre alte sute de articole. Pentru agentul de vanzari, firmele care vindeau produse prin retele de vanzatori directi ofereau rabaturi la cumparari en-gross, teritorii protejate si prestigiul unui brand-name major. Atunci cand aparea o doamna Avon ori un domn Fuller Brush, clientii stiau cu certitudine ca produsele lor purtau marca garantiei.

Agentul de vanzari directe utiliza efectul de levier gratie faptului ca lucra ca parte a unei mari retele. Acest nou tip de vanzari s-a raspandit ca o molima. "In 1920", scrie Nicole Woolsey Biggart, profesor de management la University of California, in cartea Charismatic Capitalism (Capitalismul carismatic), "existau cel putin 200.000 de persoane care vindeau la domiciliu, dublu fata de numarul celor din 1900."

Capcana timpului

Totusi efectul de levier al agentului de vanzari directe avea limitari. El era prins intr-o capcana a timpului. In decursul unei zile, un om putea sa vanda numai un anumit numar de perii Fuller sau de aspiratoare Electrolux. Venitul sau era limitat de numarul de ore de munca. El castiga bani atata timp cat cheltuia efort fizic, batand la usi si batandu-si gura. In clipa cand se oprea din lucru - pentru a dormi, noaptea, pentru a-si petrece duminicile cu familia, sau chiar pentru a-si ingriji sanatatea - castigul sau disparea - si vai de cel care suferea un accident sau avea probleme pe termen lung! Venitul i se reducea proportional cu starea de incapacitate.

Pe scurt, primii agenti de vanzari directe obtineau un venit liniar - bani primiti in schimbul timpului muncit. De fapt, majoritatea oamenilor au un venit liniar. Este o modalitate foarte buna pentru a-ti castiga existenta. In tot cazul, medicii, avocatii si contabilii se descurca bine cu genul acesta de venit. El nu foloseste insa deloc efectul de levier. Indiferent cat de mult venit liniar ati primi, tot trebuie sa va prezentati la serviciu si sa efectuati o munca fizica sau intelectuala - sa pledati intr-un caz, sa examinati un pacient sau sa verificati un registru de casa - pentru fiecare banut castigat. Continuati sa fiti legat de o saptamana de lucru de 30-40 de ore. Venitul nu se va ridica niciodata peste o anumita stacheta, dictata de numarul de ore de care dispuneti pentru a le aloca muncii.

Venitul rezidual

Singurul tip de venit care ofera un adevarat efect de levier este cel rezidual. Acestia sunt banii care continua sa vina la mult timp dupa ce ati terminat munca. Este genul de bani pe care autorii de carti si compozitorii de hituri muzicale ii obtin din drepturile de autor, ori genul de bani pe care investitorii si proprietarii de afaceri ii obtin din dividendele actiunilor. Odata ce v-ati stabilit un flux de venit rezidual, el continua sa soseasca, chiar daca decideti sa va luati o vacanta de un an si sa stati pe plaja, la soare.

Marile averi provin exclusiv din venit rezidual. Din pacate, vanzarea directa nu a putut oferi acest beneficiu in perioada de inceput. In anii 1920 si 1930, mii de eroi precum cei din romanele lui Horatio Alger bateau la usi prin toata America, insa numai aceia care au renuntat la vanzarea directa si au mers mai departe, pornind propriul lor business, au obtinut cu adevarat libertatea financiara. Aparuse necesitatea unui nou gen de munca, unul care sa combine accesibilitatea vanzarii directe cu venitul rezidual al adevaratilor detinatori de afaceri. Cererea respectiva avea sa fie satisfacuta in scurt timp, printr-o modalitate remarcabil de inovatoare...


© Richard Poe
Preluare si adaptare dupa materialul prezentat in cartea
"Network Marketing-ul in era Internet-ului"

25 apr. 2008

Strategia MLM realitate sau utopie. Cum sa gandim si cum sa procedam corect?

Marketing in retea, MLM, Multi-Level Marketing sau Network Marketing, reprezinta o afacere in care companiile platesc pentru reclama numai dupa ce produsele lor sunt vandute. Prin aceasta strategie originala, extraordinara putere a reclamei este pusa la lucru in mod sistematic si profitabil pentru toti participantii la afacere. Deoarece nu se cheltuie milioane de dolari pe campanii publicitare in presa, radio, televiziune, companiile isi folosesc bugetul de publicitate pe retribuirea unei retele de distribuitori independenti. Acesti distribuitori provin din toate mediile de viata: profesori, doctori, ingineri, muncitori, avocati, oameni de afaceri, oameni de vanzari, etc... Ei isi intregesc veniturile printr-o afacere de marketing in retea.

O structura MLM de distribuitori independenti ai produselor unei companii nationale sau multinationale se prezinta astfel: distribuitorul X coopteaza persoanele Y si Z sa promoveze pe piata produsele sau serviciile companiei. Din momentul in care s-au inscris si au devenit la randul lor distribuitori, Y si Z realizeaza acest lucru fie printr-o activitate de marketing/vanzare de produse, fie prin cooptarea directa in sistem a unui cerc de persoane considerate capabile sa extinda la randul lor afacerea prin propriile filiere si strategii de piata. Nu de putine ori se abordeaza ambele optiuni. Fiecare participant la o afacere MLM incaseaza comisioane de pe rulajul de produse inregistrat atat din vanzarile personale cat si la nivelul intregii retele de colaboratori (directi si indirecti) pe care a creat-o.

In America, o serie de corporatii membre ale bursei din New York au intrat de zeci de ani in industria Network Marketing incasand anual peste 80 de miliarde de dolari din vazari directe, cu tendinta de crestere si globalizare mondiala. In Romania, din 1990 au luat fiinta diverse companii care distribuie produse si servicii prin marketing in retea, beneficiind de sprijinul unor mari companii din America si Europa de Vest. Deja putem vorbi despre MLM ca despre o industrie consacrata la nivel mondial, asa cum vorbim de ani si ani de zile despre industria speculatiilor la bursa, a jocurilor de noroc sau a teleshopping-ului.

Cu toate acestea, MLM ramane inca unul dintre cele mai controversate sisteme de rulat produse si bani si acest lucru in principal datorita granitelor foarte lunecoase dintre trainic si vremelnic, dintre standard si neconventional, dintre autentic si amatoricesc, dintre satisfactie si deceptie. Vom incerca in cele ce urmeaza sa punctam adevarurile conturate in spatele unei cantitati uriase de aprecieri, supozitii, experiente si analize pro si contra MLM emise in ultimii 20 de ani...


Contradictia nr. 1: "Sistemele MLM ofera mai multe oportunitati financiare decat oricare alta activitate sau afacere conventionala" vs. "MLM nu reprezinta decat un alt model comercial al deceptiei".

Adevarul:

Pentru multi membri ai unei retele MLM, participarea intr-o astfel de schema va ramane la stadiul de pura curiozitate, neaducand in fapt nici un fel de venit semnificativ. Dar acest lucru se intampla de multe ori nu pentru ca acestia nu ar putea la randul lor sa construiasca afacerea, ci pentru ca angajarea intr-o afacere MLM (ca in oricare alta afacere de altfel) cere implicare, dedicare, motivatie, ingeniozitate si, nu in ultimul rand, se impune conditia ca produsele rulate sa se caute pe piata si sa fie de calitate. Doar aploximativ 1% din distribuitorii MLM ajung sa castige echivalentul unui salariu semnificativ dintr-un astfel de sistem si doar o parte dintre acestia isi dezvolta o afacere cu adevarat profitabila in MLM.

Matematic vorbind, daca vom considera ca este necesara o linie de 1000 de persoane pentru a sustine un lider MLM sa prospere in afacere, fiecare dintre aceste 1000 de persoane vor avea nevoie la randul lor (cel putin teoretic) de alte 1000 pentru a copia succesul liderului, ceea ce inseamna deja 1 milion de persoane implicate in afacerea MLM. Acum 15-20 de ani acest simplu calcul matematic ar fi prevazut esecul inevitabil al 99% dintre cei inrolati intr-un sistem MLM. Acum insa, odata ce epoca industriala a facut loc treptat erei informationale, lucrurile s-au schimbat. In noul context putem vorbi despre amploarea pe care au luat-o mijloacele de informare in masa, diversitatea si interactiunea profunda a distribuitorilor en-gros si en-detail de tot felul, schimbarile de mentalitate pe piata muncii in sensul ca tot mai multi oameni din intreaga lume isi pun problema sa-si porneasca propria afacere si, nu in ultimul rand, existenta Internet-ului - ca sursa extraordinara de globalizare a afacerilor de orice fel tocmai datorita informarii la scara pe care o poate realiza, independent oricaror bariere de timp si spatiu. Aceste realitati ne determina sa afirmam pe buna dreptate ca orice afacere MLM care se afla inca "pe val" poate reprezenta un succes financiar pe termen lung pentru oricine stie sa o duca mai departe apeland la mijloacele de prospectare si popularizare ale timpului prezent.

Conditiile ca o afacere de tip MLM sa poata fi profitabila pentru o persoana nou intrata in structura, sunt:

  1. --> Sa se vehiculeze produse cautate si de calitate.
  2. --> Afacerea sa fie in plina expansiune fie la nivel local, fie la nivel global. Nu data de patrundere pe piata este importanta, ci existenta unor arii geografice in care afacerea se afla in prezent in dezvoltare sau nu exista deloc. Aceste arii geografice pot fii atat orasul natal, judetul, tara, cat si alte tari sau regiuni de pe glob in care afacerea nu a patruns sau nu a penetrat inca suficient. Exista o afacere MLM la ora actuala in Romania care inregistreaza o rata de penetrare extraordinara la nivelul comunitatilor locale. In decembrie 2004, orasul Giurgiu - un oras foarte mic ca intindere si ca numar de locuitori - a fost declarat in mod simbolic oras MLM datorita rulajului lunar de produse in valoare de peste 50.000 dolari, vehiculat la nivel local prin reteaua de distribuitori independenti. Atentie: intotdeauna exista loc de mai mult si de mai bine acolo unde afacerea progreseaza din punct de vedere statistic. Acolo unde insa ea stagneaza de ani de zile desi teoretic exista lideri capabili sa o duca mai departe, abia atunci putem lua in calcul posibilitatea ca inscrierea in afacere sa nu fie intocmai o alegere profitabila in contextul respectiv.
  3. --> Sa constientizam, in calitate de intreprinzator, faptul ca o afacere de succes in domeniul vanzarilor de valoare mare, MLM, asigurari sau proiecte guvernamentale face apel la toata personalitatea, creativitatea si instruirea individului, calitati cultivabile, in functie de care fiecare isi atinge sau nu telurile, isi descopera abilitati nebanuite sau se multumeste cu un trai mecanic si limitat. Daca ne dorim la modul cel mai serios prosperitate pe termen lung (si nu un simplu salariu de moment) atunci nu exista aproape nimic din ce sa nu putem face sau avea intr-o afacere MLM. Beethowen, de exemplu, era surd, iar Stevie Wonder orb. Urme vor lasa doar aceia care sunt motivati si persista in atingerea succesului. Daca nu avem suficienta forta, credinta si vointa in afacerea pe care o derulam, atunci ne vom contopi cu marea masa a celor care se plafoneaza mai devreme sau mai tarziu.
  4. --> O alta conditie pentru a prospera intr-o afacere MLM este ca firma sa ofere seriozitate maxima in respectarea angajamentelor de recompensare a membrilor, livrarea la termen a produselor, existenta unor materiale profesionale de instruire. O afacere aflata in stare incipienta pe piata nu poate oferii astfel de garantii. De aceea sfatuim intreprinzatorul sa adere la o afacere verificata in prealabil prin insasi satisfactia si reusita membrilor ei activi, precum si prin evolutia inregistrata in acest sens de-a lungul timpului.
  5. --> Nu in ultimul rand, trebuie sa existe, in cadrul companiei, manageri talentati si energici, cu realizari deosebite si care sa poata realmente sa ii ajute pe ceilalti sa reuseasca la randul lor. Exista la ora actuala in Romania manageri de mare succes activand in domeniul vanzarilor de valoare mare, afacerilor MLM si asigurarilor, oameni extraordinar de alerti si de flexibili, care stiu sa elaboreze idei, sa le plaseze in mod corespunzator, sa le execute in cadrul echipei, sa accepte feedback-ul, sa se adapteze, lideri ajunsi in varful ierarhiei manageriale tocmai datorita deprinderii acelor aptitudini extraordinare de a intretine relatii interpersonale armonioase. Acestia reusesc sa ridice performantele grupului prin cultivarea unor calitati emotionale fundamentale: initiativa, implicarea, adaptabilitatea, intelegerea nevoilor, capacitatea de a exercita influenta, discernamantul, empatia, siguranta de sine, puterea de a-i provoca pe altii.

In mod cert, lucrul intr-o echipa a carei menire este sa "cucereasca" piata reprezinta o provocare dar si un pas inainte. A reusi cu adevarat in vanzari de valoare mare, MLM sau asigurari este un indicator de excelenta si de rafinament incontestabil, care ne va deschide de-a lungul timpului nenumarate usi, atat in cariera cat si in viata.


Contradictia nr. 2: "Network marketing (MLM) tinde sa devina unul dintre cele mai populare si eficiente mijloace de comercializare a produselor" vs. "Network Marketing (MLM) nu reprezinta decat o alta forma de comert din usa in usa".

Adevarul:

Network Marketing poate fi sau nu un mijloc eficient de comercializare a produselor. Atat timp cat anumite forme de MLM se aseamana izbitor de mult cu vanzarea din usa in usa, in mod categoric, acesta nu va fi nici eficient, nici profesional, nici de dorit. A vinde cu orice pret familiei sau celor mai buni prieteni atat timp cat nu exista o nevoie reala de produs sau disponibilitatea acestora (macar subconstienta) de implicare in afacere, este iarasi o forma de persuasiune pe care putini oameni o mai considera in ziua de azi viabila, agreabila sau acceptabila. Dincolo insa de aceste aspecte deloc profesionale, chiar naive am putea spune (tinand de rigiditatea anumitor tipuri de afaceri MLM), sistemul in sine nu are nimic in comun cu vanzarea din usa in usa, ori incepand de la rudele sau prietenii apropiati (in afara cazului in care conjunctura o cere sau o permite).

Ca sa dam numai un singur exemplu, in situatia concreta a unei afaceri MLM cu produse naturiste profesionale, aria de potentiali distribuitori, respectiv consumatori, este cat se poate de intinsa: de la persoane cu probleme de sanatate pana la farmacii, plafaruri, cabinete medicale uzand de terapii clasice sau complementare, cluburi sportive si centre de afaceri, unde activitatea fizica si psihica a membrilor este extrem de solicitanta, fiind mai mult decat necesare elemente naturale de sustinere (compensare) a efortului.

Partea cea mai interesanta o reprezinta extinderea in timp a consumului de produse si regularizarea acestuia (deci dezvoltarea si stabilizarea afacerii). Acest lucru apare in mod firesc ca urmare a utilizarii eficiente si in cunostinta de cauza a produselor de catre toti consumatorii. Nu vanzarea imediata este importanta in aceasta afacere, ci informarea consumatorului, crearea unui stil si a unui standard de viata. Prin calitatea produselor si administrarea corespunzatoare a lor (raportata la nevoile reale ale individului si pe intelegerea lui), utilizarea unor astfel de remedii naturale va garanta invariabil un maxim de rezultate benefice pentru sanatate si un feedback pe masura din partea pietei. In ceea ce ne priveste ca si distribuitor, cresterea in timp a rulajului de produse si de bani va conduce implicit si la cresterea veniturilor, incasate constant (sub forma de comisioane) de pe activitatea intregii structuri de colaboratori inteligenti pe care ne-am creat-o si prin intermediul careia s-au inmultit si fidelizat consumatorii.

Asadar, din clipa in care am lucrat ca un om de afaceri si, in loc sa vindem sub orice chip produse "la kilogram", am instruit echipa si piata cum sa le promoveze si mai ales cum sa le consume eficient, evident ca si afacerea noastra va prospera, dezvoltandu-se de la sine. In exemplul nostru, sistemul de promovare MLM combinat cu munca elaborata (si nu cu forta bruta si lipsa de strategie a vanzarii din usa in usa) va duce la extinderea in timp a retelei de colaboratori/ consumatori, mai rapid, mai eficient si mai dinamic decat in multe alte forme de abordare conventionala a unei afaceri cu acest gen de produse.


Contradictia nr. 3: "Oricine poate construi o afacere MLM in timpul liber pentru ca acest tip de activitate ofera o foarte mare flexibilitate in gestionarea programului de lucru, cateva ore pe saptamana fiind suficiente pentru a incepe sa castigam semnificativ" vs. "Activitatile de tip MLM presupun un consum extraordinar de timp si de energie".

Adevarul:

O activitate de tip MLM se poate desfasura, intr-adevar, si in timpul liber, insa de regula nu cu aceleasi rezultate ca in cazul in care ne-am preocupa de afacere in mod dedicat si constant. Este foarte posibil ca anumite persoane, fie avand un grad mai ridicat de pregatire si experienta anterioara in domenii similare, fie dispunand la randul lor de un anumit cerc de cunostinte influente si motivate sa se implice, sa reuseasca sa construiasca afacerea in timpul liber, ba mai mult chiar, sa o si dezvolte foarte repede. In MLM, ca si in asigurari sau in vinzarile de valoare mare, orice performanta este posibila! Reusita sta in modul si capacitatea personala de abordare. Dincolo insa de castigurile la nivel de salariu (mai mic, mai mare sau foarte mare) accesibile nu prea greu membrilor activi dintr-o retea MLM, a face cu adevarat bani pe termen mediu si lung din Network Marketing si a ajunge la o avere considerabila in 10 ani sau mai putin, solicita, intr-adevar, toata energia, timpul, creativitatea si personalitatea individului.

Asadar ce categorie de persoane pot sa construiasca o afacere de tip MLM? Aceia care au sau isi pot cultiva talentul de a lucra cu oamenii (atat cu propria echipa, cat si cu simplii consumatori) si, bineinteles, care prin dorinta lor de a avea succes invata din greseli, se instruiesc in permanenta si merg mai departe cu orice pret.

24 apr. 2008

Conferinta Web Online in fiecare joi de la ora 20-21.30

Tematica:
  • Informatii generale
  • Experienta produsului
  • TNI- Calea succesului
Va asteptam cu drag.

Indicatii legate de participare in www.juicenoni.ro

Lucru acasa

De ce este in crestere numarul persoanelor care vor munca la domiciliu?
De ce vrem o afacere la domiciliu?
Iata cateva argumente:
- Nu este o investitie majora, risc minor, grad de crestere a incasarilor mare.
- Venit legal: oamenii vor sa aiba un venit stabil si dupa ce nu mai lucreaza.
- S-au saturat de orele suplimentare, risipa de timp la semafoare, sa-si lase copii la cresa sau bona.
- Nu este program stabilit, sau impus, se lucreaza cand si cat vrea persoana respectiva.
- Nu sunt cheltuieli fixe: nu sunt salariati, deci nu se plateste CAS, diferite fonduri, nu sunt chirii.
- Un alt avantaj este ca nu se pierde timpul pe drumuri, nu este inventar , si nu apar cheltuieli de birou, de inmagazinare.
Daca ai nevoie de un sistem functionabil si o echipa care sa te ajute la start, esti la locul potrivit, in momentul oportun si cu parteneri potriviti.
www.juicenoni.ro

Cum functioneaza afacerea Tahitian Noni Juice?

I. Tahitian Noni International întoarce 45% din vânzări spre vânzători, printr-un plan, numit plan de compensare (mai multe detalii despre acesta în ceea ce urmează). Pentru transferul de bani de la TNI spre Dvs, este nevoie să completaţi formularul bancar ataşat, şi să-l trimiteţi la unul din nr. de fax de pe formular. În acest formular la punctul TNI ID trebuie să treceţi nr Dvs IPC, adică: ******* . Totodată NU bifaţi căsuţa care se referă la modificarea numărului IBAN.

II. Care trebuie să fie atribuţiile şi scopul Dvs?

a. Pentru a rămâne în afacere trebuie să comandaţi în fiecare lună până în ziua de 15 a lunii curente câte o cutie a 4 sticle de Tahitian Noni Juice. Preţul acestuia este de 500 RON, însă preţul de vânzare pentru consumatori este una determinată de Dvs, cea recomandată fiind de 192 RON/sticlă (aprox 760 RON). Diferenţa de preţ este câştigul Dvs. Următoarea comandă va trebui să o faceţi între 01.dec.-15.dec. În cazul în care aveţi greutăţi în efectuarea comenzii, vă rog să ne contactaţi telefonic, noi putem să efectuăm comenzile pentru Dvs.

b. Trebuie să atrageţi cât mai multe persoane care să dorească să ia parte în această afacere. Toţi cei înscrişi de Dvs (se vor înscrie folosind nr Dvs IPC, adică *******) vor lucra pentru Dvs, conform planului de compensare, vânzările lor aducându-vă un beneficiu bănesc lunar. Înscrierile se vor efectua la adresa web www.tni.com/******* Desigur în cazul în care aveţi nevoie de ajutor tehnic, ca sponsorii Dvs vă stăm la dispoziţie.

c. În momentul în care atingeţi vânzările necesare pentru nivele mai înalte de distribuitor, veţi fi invitată să participaţi la cursuri de perfecţionare facultative. Aceste cursuri vă vor ajuta să vă dezvoltaţi afacerea, respectiv să beneficiaţi din plin de posibilităţile financiare oferite de TNI.

III. Toate datele, informaţiile legate de afacerea Dvs sunt disponibile în biroul Dvs online, la adresa www.nonioffice.com. Aici veţi introduce nr IPC: *******, respectiv parola: silvia1***, parola care o aveţi trecută pe foile primite de la noi. Accesând acest birou aveţi la dispoziţie o adresă e-mail, mesager, puteţi urmări comenzile Dvs, puteţi consulta planul de compensare în detaliu, etc...

IV. Câteceva despre planul de compensare.

Planul de compensare cuprinde două etape. Pirma etapă este denumită etapa „fast start”. Etapa a doua etapa „unilevel payout”. Etapa fast start reprezintă primele 60 de zile ale activităţii unui IPC nou înscris.

a. Etapa „fast start” – pentru a înţelege această etapă aveţi aici un exemplu:

Să presupunem, că Dvs sunteţi IPC de 6 luni. Cineva se decide să se înscrie sub Dvs. Astfel veţi deveni sponsorul personal al acestei persoane (fie acesta Joe). În această perioadă planul de compensare arată astfel: în cazul în care persoana nou înscrisă achiziţionează primul pachet TNI juice, Dvs (Sally) primiţi 20% din preţul acesteia, sponsorul Dvs (Frank) 5%, sponsorul acestuia (Ed) 5%, sponsorul următor (Tom) 5%, şi ultimul (Anna) 10%.

În cazul în care însă Joe se decide să comande a doua cutie de Noni, planul de compensare coboară un nivel, începând de la el cu 20%. Pe româneşte dacă vă decideţi să comandaţi 2 sau mai multe pachete pe lună (acest lucru nu este obligatoriu ci fictiv, si comenzile pot fi efectuate când doriţi Dvs), veţi câştiga 100 RON pe fiecare cutie suplimentar comandată.


b. Etapa Unilevel începe după ce s-au scurs 60 de zile de la înscrierea Dvs. Această etapa reprezintă de fapt etapa în care veţi lucra în continuare „a la long”

În această etapă plăţile se fac după 8 nivele şi nu după 5 ca la „fast start” .

Astfel dacă consultaţi atent imaginile de mai sus, veţi observa că avantajul de durată este reprezentată de înscrierea persoanelor pe plan vertical şi nu pe plan orizontal. Adică pe româneşte este mai rentabil să aveţi 5-8 persoane imediat sub Dvs, iar restul să-i înscrieţi sub cei înscrişi deja, decât să aveţi 25 de persoane sub Dvs, şi nici unul sub ei.

Un scurt calcul vă permite să vizualizaţi veniturile posibile. Să presupunem, că sub Dvs sunt 4 nivele de IPC pe care îi sponsorizaţi direct sau indirect. Fiecare nivel are trei persoane legate de cei de deasupra. Adică:

Astfel vom avea: Dvs ca sponsor, urmat de 3 IPC linia 1, 9 IPC linia 2, 27 IPC linia 3, 81 IPC linia 4. Căştigurile sunt în dolari: 3x1,2+9x6+27x6+81x7,2 = 3,6+54+162+583,2 = 802,8 dolari, adica: 2167 RON, lunar fără a considera vânzările proprii.

În mare atât despre planul de compensare. Detalii găsiţi în biroul Dvs Noni, la www.nonioffice.com.

V. Calea succesului: Informaţii şi detalii pentru cei ce doresc să se înscrie:

Cum să facem afacere în România

Sediul Reprezentantului în sudestul Europei, se află în Ungaria.

Fiecare IPC (Consultant Independent de Produse) din România semnează un contract cu Tahitian Noni International UK Ltd., sediul principal al companiei Tahitian Noni International în Europa.

Înscriere ca nou consultant

Ca să vă înscrieţi ca IPC la Tahitian Noni International, trebuie să completaţi o cerere IPC si să otrimiteŢi la adresa de mai jos.

Indiferent cum va fi cererea Dvs. predată, pentru a vă menŢine contul de IPC, trebuie să trimiteţi o copie originală a Cererii IPC semnată de Dvs. în următoarele 30 zile după ce v-aţi înregistrat. Vizitaţi pagina www.tni.com/*******, unde sub punctul Posibilităţi alegeţi Înscriere. Urmăriţi instrucţiunile pentru a completa formularul. După completarea formularului veţi primi numărul Dvs. de identificare. Astfel puteţi simplifica înscrierea Dvs. ca IPC.

Comandarea produsului/Informaţii

PuteŢi să comandaţi produsuri, si să ne întrebaţi, contactând operatorii nostri la numărul de telefon gratuit: 0800 894312. (poate fi apelat doar din România, de pe telefon fix) Momentan doar produsul Tahitian Noni Juice poate fi achiziţionat în România, un carton conţine 4x1 litru sticle. Curând întreaga gamă de produse a sediului reprezentantului vă va sta la dispoziăţie.

Vă informăm când produsele vor fi accessibile.

PuteŢi să ne contactaţi la numărul de telefon de mai sus si să vorbiţi cu operatorii nostri. la orice întrebare ei vă vor răspunde cu plăcere în limba română sau maghiară.

Plătirea comisionului

Tahitian Noni International plăteste comisionul doar prin transfer bancar, ceea ce înseamnă că informaţiile referând la banca IPC-ului trebuie să apară ori în cererea IPC ori în formularul bancar, care poate fi găsit la Sediul Noni. La fel, este nevoie si de IBAN-ul Dvs. (Număr de cont bancar Internaţional). Doar după ce ajung toate informaŢiile necesare în sistemul TNI-ului, poate să vă trimită compania comisionul.

Programul Autocarton

Programul PPP (Previous Purchase Plan), Planul cumpărării anticipate este singurul program tip Autocarton în România, ceea ce înseamnă faptul că dacă un IPC cumpără cartonul TNJ sau alte produse în valoare de 120 QV puncte, el va beneficia de toate avantajele oferite de programul autocarton.

Sediul Noni

Sunteţi liberi să efectuaţi afacerea Dvs. pe Internet de îndată ce primiţi numărul Dvs. de TNI ID. În cazul în care aţi completat cererea pe Internet, aveţi deja o parolă pentru pagina web. Dacă ne trimiteţi cererea prin altă cale (email, fax, etc.), aveţi dreptul să cereţi ca parola Dvs. să fie trimis pe adresa Dvs. de email sunând la Sediul Reprezentantului sau scriind un mail la adresa de mai sus. Acest număr de TNI ID va fi username-ul Dvs. Cu acest număr si cu parola Dvs. puteţi să vizitaţi oricând pagina web www.nonioffice.com, unde puteţi afla atât toate informaţiile necesare despre afacerea Dvs. cât si toate formularele si înscrisurile de ce puteţi avea nevoie pentru manevrarea contului Dvs. de IPC.

Calea succesului

Tahitian Noni International are un sistem numit Calea succesului care constă din 10 etape si cuprinde un program de apreciere si treninguri unice. Puteţi să vă înregistraţi pentru prima instruire al acestui program, numit Fast Start dacă sunteŢţi membru al programului autocarton. Aceste instruiri sunt ţinute în România, periodic. Dacă aveţi întrebări întebaţi-ne în email, sunaţi la numărul de telefon de mai sus, si nu uitaţi cât de important este să ţineţi legătura cu sponsorii Dumneavoastră.


Afacerea Tahitian Noni International

TNI este o firma Americana, care se ocupa de productia si comercializarea unor produse 100% naturale bazate pe extracte din fructul Morinda Citrifolia.

Afacerea pe care v-o propun consta in distributia produselor TNI.

TNI s-a lansat pe piata romaneasca in 01.10.2007, adoptand o strategie de marketing MLM.

Astfel afacerea despre care vorbim, este de fapt afacerea noastra proprie (a mea, a Dvs, samd.) Care sunt punctele forte:

1. TNI este una din cele mai serioase firme cu strategie MLM din lume.

2. Produsele TNI sunt de calitate, si sunt certificate, fiind foarte cautate pe piata romaneasca.

3. investitia de lansare a afacerii este minima.

4. Prin ajutorul oferit de noi, veti beneficia de facilitati importante (pagina web, consultatii si sfaturi medicale on-line, etc.)

5. castigurile posibile sunt importante (castig preconizat dupa 3-4 luni minim 3-400 ron/luna)

6. posibilitatea dezvoltarii afacerii este de asemenea semnificativa

7. (si cred ca cel mai important punct) Nu necesita decat 15-30 minute pe zi. Puteti lucra de oriunde (acasa, servici, etc.)

8. nu aveti nevoie de pregatire, doar de acces la internet, si eventual aptitudini de comunicare (socializare)

Afacerea este 100 % rentabila.

Noi in ultimii trei luni am castigat cca 7-800 ron/luna (documentabile pentru a elimina toate suspiciunile – aveti atasat ultimul cec pe care l-am incasat – va rog sa considerati acest document strict confidential!).

PS: Puteti sa ne solicitati mai multe informatii prin e-mail, telefon sau sa accesati www.juicenoni.ro.

PS 2: Pentru a incepe sa lucrati acasa, va rog sa accesati pagina www.juicenoni.ro sectiunea oportunitate-afacere, sa completati si sa trimiteti formularul din pagina.

Cu respect

Dr. Imre Mihaly

Medic medicina interna

Consultant independent TNI

IPC 2593844

office@juicenoni.ro

www.juicenoni.ro

Tel: 0744482636



23 apr. 2008

Noni de Insula - Cartea Solomon Neil

Va anuntam cu mare bucurie, ca a aparut in limba romana cartea: Noni de Insula (Morinda Citrifolia) Fructul tropical cu 101 utilizari in medicina, avandu-l ca autor pe renumitul Solomon Neil, cel mai bine vandut autor la New York Times, editor al rubricii de sanatate la LA Times.

Cartea relateaza pe 25 de pagini, cunostintele actuale despre Morinda Citrifolia (Noni), recomandari de dozaj, aplicatii si administrare, etc.

Cartea poate fi achizitionata la un pret de 8.5 RON. Onoram comenzi de minim 10 buc. Pentru comenzi va rugam sa ne contactati.

Conferinta Web Online

Conferinta va avea loc joi seara, la ora 19:00 (ora Ungariei), ora 20:00 ora Romaniei in sala CONFERINTA WEB ONLINE (numai in limba romana)


Accesul in sala CONFERINTA WEB ONLINE :


http://www.mynoni.net/conferinta/conferinta.exe
Prin acest link se descarca aplicatia.
Clic pe linkul de mai sus, apoi pe Run.
Accepta conditiile de utilizare.
INSCRIE-TI NUMELE INTREG (nu se inscrie parola de moderator)
Alege sala: CONFERINTA WEB ONLINE si treci la ecranul urmator.
Parola de intrare este: noniromania
Si ai intrat!
Ne intalnim joi la conferinta!
Salutari!

Oferta speciala Noni Juice

Oferta specială pentru anul 2008: Cumpără acum o cutie Tahitian Noni Juice (4 sticle de 1 litru), şi beneficiezi de un preţ special, precum de transport la domiciliu! Sună acum la 0744482636